Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (997)

Srećan Božić i Nova godina!

Svim potrošačima i  poslovnim partnerima koji slve Božić po gregorijanskom kalendaru, želimo srećan Božić i predstojeće praznike!

Želi Vam tim CEPS-a

Računi za struju veći i zbog poskupljenja naknade za zelenu energiju

Odlukom Vlade Srbije od 18. decembra, umesto dosadašnjih 0,093 dinara po kilovat času, koliko se kroz račune za struju plaćala posebna naknada za podsticaj povlašćenim proizvođačima električne energije iz obnovljivih izvora, građani će za ovaj namet ubuduće plaćati 0,437 dinara ili za 4,6 puta više nego do sada.

RAČUN ZA STRUJU VEĆI ZA 100 DINARA Kilovat od februara poskupljuje 3,4 odsto, a evo i ko u Evropi električnu energiju plaća i 5 puta više od Srbije

Struja u Srbiji poskupeće od 1. februara 2021. za 3,4 odsto, objavila je Agencija za energetiku. S obzirom na to da je prosečan račun za električnu energiju za domaćinstva oko 3.000 dinara, to znači da će računi u narednoj godini biti veći za oko 100 dinara u proseku.

Ruski trgovinski lanac u januaru otvara prodavnice u Srbiji

U Trgovinskom predstavništvu Ruske Federacije u Srbiji nam je potvrđeno da je tačna informacija o skorom dolasku ruskog diskontnog trgovinskog lanca „Mere” na srpsko tržište, izjavila je za „Politiku” Tatjana Matić, ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija. Prema njenim rečima, objekti su već u pripremi i do sredine januara bi trebalo da budu otvorene radnje u Batajnici, Kruševcu i Subotici, tokom februara u Kraljevu i Vršcu, a do kraja aprila i početka maja planirano je otvaranje ukupno 15 prodavnica u Srbiji.

"Ukupna pomoć turizmu iznosi devet milijardi dinara, sada nas brinu takse koje dolaze na naplatu"

Kako ministarka Tatjana Matić kaže, u turističkim agencijama u Srbiji, oko 1.000 radnika je ostalo bez posla.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiAko krećete put Severne Makedonije, SPREMITE OVE KOVANICE: Veliki broj srpskih državljana prijavljuje problem koji ima prilikom plaćanja putarine Na vrh strane