Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (754)

Nema više kazni za raskid ugovora sa operaterima

Operateri mobilne i fiksne telefonije ubuduće neće moći da naplaćuju penale za prevremeni raskid ugovora sa korisnicima i moraće da menjaju opšte uslove poslovanja. To će važiti i za kablovske i internet provajdere u Srbiji.

"Zdravo", "snižava holesterol", "podstiče rast dece", "za zdrave zube": Ove lažne izjave su od sada zabranjene na namirnicama

Dr Danica Zarić, direktorka IHIS Nutricionizma objašnjava za Telegraf da je ovaj pravilnik u potpunosti usklađen sa evropskim.

Potrošači uskoro novi vid zaštite od nesavesnih prodavac

Beograd -- Ministarstvo pravde Srbije radi na izmenama Zakona o parničnom postupku (ZPP) kojima će se omogućiti efikasna primena kolektivne tužbe potrošača.

Izvesno poskupljenje junećeg mesa

Cene u otkupu već porasle 30 odsto što će se odraziti i na maloprodaju, tvrde analitičari. Zbog veće potražnje za junetinom i otvaranjem ka turskom tržištu cene ove vrste mesa uskoro bi mogle da budu više i u maloprodaji.

Slučaj „SAB travela“ podiže polise osiguranja na pola miliona evra

Stroži kriterijumi za turističke agencije stižu sa novim zakonom o turizmu, a razmatraju se i druge mogućnosti sa kojima bi putnici bili još više zaštićeni.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiMoj izbor 2017 - Potrošači su izabrali najbolje Na vrh strane