Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (992)

Evropa priznala da više nema kontrolu nad poskupljenjima hrane

Evropska komisija je uradila sve što je bilo u njenoj moći da poveća snabdevanje hranom. Želeli smo da otklonimo sve prepreke koje stoje na putu povećanja proizvodnje namirnica, a koje mogu da utiču na potencijalno povećanje cena. Ne znam šta više možemo da učinimo, izjavio je na nedavnom zasedanju Evropskog parlamenta Januš Vojčehovski, evropski komesar za poljoprivredu. Drugim rečima, EK više nema novih mogućnosti da se bori protiv rasta cena hrane i troškova proizvodnje, a Vojčehovski navodi da je jedini način da se EU uhvati ukoštac sa ovim problemom podizanje budžeta za subvencije poljoprivredi.

"Bebelak 3" POVUČEN iz prodaje, inspektor objasnio ŠTA JE SPORNO u deklaraciji

Dodatak ishrani koji se najčešće koristi za najmlađe "Bebelak 3" povučen je sa tržišta. Iz Sanitarne inspekcije saopštavaju da je razlog nepropisna deklaracija, a iz kompanije uveravaju da će greška biti ispravljena, uz ocenu da kvalitet proizvoda nije doveden u pitanje. Sanitarni inspektor Goran Stojković objašnjava za RTS šta sve mora da sadrži deklaracija za takav proizvod.

MOŽEMO DA UŠTEDIMO I DO 50.000 DINARA: Evo koliko ćemo plaćati usluge operatera naredne dve godine

ČINI se da je bitka telekomunikacionih operatora za svakog novog korisnika ovih dana intenzivnija nego ikada. Glavni igrači na tržištu nude mnogobrojne pogodnosti, od bogatog sadržaja i raznovrsnosti TV kanala, do dodatno bržeg interneta, međutim neki i nisu tako velikodušni kada je reč o svim uslovima ugovora, tačnije – cenama pretplate za korisnike njihovih usluga. Uzevši u obzir ekvivalentne pakete usluga od četiri glavna operatora – SBB, Orion Telekoma, mts i Yettel-a – dolazimo do zaključka da postoji značajni cenovni jaz između ovih kompanija, naročito posmatrajući standardne ugovore na dve godine. Baš pomenutim redosledom, operatori su rangirani od onog sa najskupljom ka onom sa najpristupačnijom ponudom.

OVE NOVČANICE NAJVIŠE FALSIFIKUJU U SRBIJI: Oglasila se Narodna banka - jedan apoen prednjači među lažnjacima

PROŠLE godine u Srbiji je otkriveno 3.649 komada falsifikovanih novčanica, od čega je najviše dinara, objavila je Narodna banka Srbije. Kako se precizira u izveštaju, objavljenom na sajtu NBS, otkriveno je 2.905 falsifikovanih dinara, 476 novčanica evra, 105 novčanica američkog dolara i 163 novčanice drugih valuta.

Obmanjuju li trgovci kupce bele tehnike

Povodom teksta objavljenog u prošlom broju Potrošača o tome da trgovci belom tehnikom nude kupcima ugovore o osiguranju uređaja kao produžene garancije, pitali smo Sektor za zaštitu potrošača u Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine za komentar. Višnja Rakić, pomoćnik ministra za potrošače, rekla je da se iz teksta nedvosmisleno može zaključiti da je reč o ugovoru o osiguranju, što nije predmet regulisanja Zakona o zaštiti potrošača.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiFrancuzi imaju genijalan novi zakon. Supermarketi više ne smiju bacati hranu, moraju je dati siromašnima Na vrh strane