Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (980)

Cene odeće i obuće u Srbiji blizu proseka EU

Najveće razlike u cenama u državama članicama unije zabeležene su u restoranima i hotelima, kao i kod alkohola i duvana.Cene robe i usluga u Srbiji su 42 odsto ispod proseka EU, odeća i obuća koštaju gotovo isto kao na tom tržištu, dok su elektronski uređaji najskuplji u regionu, pokazuju rezultati istraživanja evropske agencije za statistiku Evrostat.

Od 1. jula ukida se roming u zemljama Zapadnog Balkana, a sa Grčkom će tarife biti jeftinije nego dosad

Pre samo mesec dana ukidanje posebne tarife za razgovore sa egejske, jonske i sredozemne obale se nije dovodilo u pitanje. Ispostavilo se da, i pored dobre volje, uslovi koji važe za Zapadni Balkan ne mogu da se preslikaju i na Evropsku uniju. Mobilni operateri su se zato međusobno dogovorili, pa će se ćaskati i "surfovati" i na grčkim plažama i to jeftinije nego dosad.

Novine u zakonskim rešenjima za zaštitu potrošača

Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić pozdravila je usvajanje Predloga zakona o zaštiti potrošača na današnjoj sednici Vlade Srbije, ocenivši da će nova zakonska rešenja značajno doprineti bezbednoj trgovini i daljem jačanju potrošačkih prava u našoj zemlji a time i ekonomskom razvoju.

'GLAS' SKENER: Trgovci nam povećaju cene postepeno i svakodnevno, jedemo najbedniju hranu, a odeću plaćamo kao da živimo u EU

Trgovci iz dana u dan, malo po malo, povećavaju cene osnovnih namirnica. Svi nadležni se prave "toše" i misle da mi, njihovo stado, to nećemo primetiti.

TURISTIČKA AGENCIJA "MUZENIDIS TRAVEL" PREVARILA GRUPU SRPSKIH PUTNIKA! Agencija ostavila turiste na ulici!

Putnici su u subotu stigli na Tasos, gde ih je sačekalo šok iznenađenje da nemaju smeštaj, pošto agencija hotelu nije uplatila novac. Turistička agencija "Muzenidis travel" ostavila je turiste bez uplaćenih aranžmana u Grčkoj i bez ikakvog obaveštenja zatvorila svoju poslovnicu u Beogradu!

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane