Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (773)

JOŠ NEMA DOGOVORA O OSIGURANJU TURISTIČKIH AGENCIJA, OTKAZANO 120 HILJADA PUTOVANJA

Predsednik Nacionalne asocijacije turističkih organizacija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić izjavio je u Novom danu da još uvek nije postignut dogovor sa osiguravajućim kućama oko produženja polisa, kao i da je do sada otkazano 120.000 putovanja, na kojima je trebalo da putuje 300.000 naših građana.

Kisić precizira: Maske na otvorenom preporuka

Zamenica direktora Instituta „Batut” dr Darija Kisić Tepavčević precizirala je u izjavi za Tanjug da je nošenje maski na otvorenom ipak preporuka Kriznog štaba, a ne obaveza.

VISOK RIZIK ZBOG KUGE: Srbija označena kao zemlja visokog rizika

EVROPSKA agencija za bezbednost hrane označila je Srbiju kao zemlju visokog rizika od pojave bolesti afričke svinjske kuge.

OBAVEŠTENJE PUTNICIMA

Preporučuje se putnicima da od 01.oktobra 2020. godine, prilikom kupovine novog turističkog putovanja, kao i prilikom ugovaranja zamenskog putovanja, obrate pažnju da li turistička agencija organizator turističkog putovanja poseduje licencu i propisanu garanciju putovanja.

Turci upozoravaju potrošače na nebezbedne zaštitne maske

Većina zaštitnih maski koje se nose od početka pandemije nemaju tkaninu koja služi kao filter, a razlog je cena od 16 dolara po kilogramu. Zbog visokih troškova, proizvođači ovu tkaninu ne koriste i time prodaju maske koje ne pružaju dovoljnu zaštitu, pokazalo je najnovije istraživanje jedne turske farmaceutske kuće. Nacionalno udruženje za zaštitu potrošača pozvalo je ovim povodom nadležne vlasti da reaguju na ovakvu pojavu na tržištu, naglasivši da potrošačima nedostaje znanje koje maske da koriste, a ne postoje ni zakonski propisi koji to preciziraju.

Strana 1 od 26

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiČak 300.000 aranžmana odloženo za sledeće leto Na vrh strane