Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (849)

SENIČIĆ O ZAHTEVU PORESKE UPRAVE: Obavezni smo po zakonu da damo podatke

TO što je Poreska uprava od turističkih agencija tražila podatke o korisnicima aranžmana većih od 5.000 evra je kod agencija stvorilo konfuziju, jer se ovakvi podaci traže prvi put, ali će one, budući da im je to zakonska obaveza, podatke dati, kaže direktor Asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić.

Ulje premašilo 200 dinara, poskupelo čak 45 odsto od početka prošle godine

U Srbiji je od početka prošle do kraja jula ove godine jestivo ulje, prema podacima zvanične potrošačke korpe, poskupelo za 45 odsto, pa je cena litra rafinisanog suncokretovog ulja premašila 200 dinara i u pojedinim velikim trgovinskim lancima dostiže 225 dinara.

Preti li svetskoj ekonomiji pregrevanje

Pregreva se planeta, pregreva se i ekonomija. Nedavno je Dženet Jelen, ministarka finansija SAD rekla da ekonomiji preti pregrevanje. Zbog toga će možda biti potrebno izvesno povećanje kamata centralne banke kako bi se držao pod kontrolom eksplozivan rast američke ekonomije, koji je delimično izazvan bilionima dolara državnih rashoda za podsticaje.

Ko kontroliše prodavnice u školama

U trci za profitom trgovci mame decu nekvalitetnim slatkišima sumnjivih proizvođača, a jedini zaseban propis koji uređuje ovu oblast odnosi se na izdavanje školskog prostora.

Usvojen Zakon o zaštiti potrošača – uvodi se registar "ne zovi"

Skupština Srbije usvojila je Zakon o zaštiti potrošača kojim je predviđeno više novina, među kojima je uvođenje registra "ne zovi", prekršajnih naloga, kao i obaveza izdavanja predračuna za majstorske usluge veće od 5.000 dinara. Ana Ivković ponovo je izabrana za viceguvernera Narodne banke Srbije za naredne šest godine.

Strana 1 od 29

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane