Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (749)

Korona virus, putovanja i hoteli: Kako su izgledala prva putovanja avionom i šta vas čeka ubuduće

„Čudan" - to je reč kojom je Tihomir Lovadinov opisao prvi let iz Londona za Beograd posle ponovnog uspostavljanja komercijalnog avio-saobraćaja. Lovadinov je jedan od putnika koji su stigli letom iz engleskog Lutona na beogradski aerodrom Nikola Tesla i uverio se u nove mere uvedene zbog pandemije korona virusa.

Korona ubrzala promene u mesnoj industriji

Nemačka uvodi nova pravila u proizvodnji i preradi mesa zbog zaražavanja na stotine radnika iz istočne Evrope.

Evropsku uniju zahvatio „prehrambeni nacionalizam”

Zbog kovida 19 tržište hrane je poremećeno, pa je javnost jednog broja zemalja pozvana da se hrani „patriotski”.

Evropska komisija potvrdila pravo putnika na povraćaj novca

Čak 12 država članica EU tražilo da se ukinu ova prava putnika u slučaju otkazivanja putovanja tokom pandemije.

Radnje otvorene ali kupaca nema

Tržni centri u Srbiji počeće da rade 8. maja, ali mnogi trgovci se već sada pribojavaju da neće moći da očekuju jednak broj kupaca kao pre pandemije. Ne samo zbog strožih mera prilikom kupovine i distance koju će morati da obezbede, što podrazumeva i redove ispred lokala već i zbog drastičnih promena navika potrošača.

Strana 1 od 25

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane