Za razliku od evropskih marketa u kojima se na posebnim gondolama hrana pred istekom roka trajanja prodaje po ceni nižoj i do 70 odsto, u Srbiji ovakav način prodaje skoro da ne postoji. Srpski trgovci, posebno oni manji, koriste razne trikove kako bi nam podvalili bajatu robu. I najčešće u tome uspevaju...
Kako bi delovalo svežije, u meso se dodaju vinobran, limuntus i vitamin C koji mu veštački prodzužavaju rok trajanja. Takođe, pileće, svinjsko i juneće meso umaču se u čaj od kamilice kako bi se izgubio neprijatni miris od dugog stajanja.
U Srbiji "dubina džepa" presudno utiče na odluku o kupovini određenog proizvoda. Prosečan Švajcarac najradije jede "milka" čokoladu, Nemac "bavarsku" kobasicu, a Francuz pije vino iz Bordoa... Za izbor tih proizvoda svakako je presudan kvalitet, ali ima nešto i u nacionalnom brendu i takozvanom ekonomskom patriotizmu. U Srbiji je, međutim, zbog niskog životnog standarda cena glavni orijentir za većinu kupaca.
Parlament Srbije ratifikovao je na svojoj poslednjoj sednici u 2014. godini Okvirni sporazum između Srbije i Evropske komisije o pravilima sprovođenja finansijske pomoći EU u okviru instrumenta pretpristupne pomoći IPA2. Ovim je uspostavljen pravni osnov za korišćenje 115 miliona evra koje je Evropska komisija već odobrila Srbiji u okviru takozvanog Akcionog programa za 2014. godinu.
Građani će i nadalje moći da kupuju struju samo od EPS-a. Iako je od 1. januara ove godine zakonski omogućeno da se električnom energijom snabdevamo tamo gde nam je najpovoljnije, ovo će do daljeg važiti samo na papiru.
Kako je „Blicu“ potvrđeno, od 44 aktivna trgovca strujom koji trenutno rade u Srbiji, nijedan ne sprema ponudu za domaćinstva. Iako je bilo najava da će slovenački „Gent I“, a koji struju prodaje građanima u regionu, ponuditi srpskim domaćinstvima koji troše preko 2.000 kilovata mesečno nešto povoljnije uslove za nabavku, i oni su, kako saznajemo, odustali. Inače, procene su da oko četiri odsto od ukupnog broja domaćinstava ulazi u crvenu zonu.
1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
2. PRAVO NA SIGURNOST |
3. PRAVO NA INFORMISANOST |
4. PRAVO NA IZBOR |
5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE |
7. PRAVO NA OBRAZOVANJE |
8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja. |