Predstavljanje projekta i prezentacija ključnih rezultata analize trenutne situacije
U sredu, 08. 10. 2014. godine u Medija centru predstavljen je Projekat “Efikasno korišćenje ogrevnog drveta u domaćinstvima u Srbiji” koji je deo GIZ DKТI programa “Razvoj održivog tгžišta bioenergije u Srblji” koji se sprovodi u okviru bilateralne saradnje Republike Srblje i Savezne Republike Nemačke.
Mnogi građani s brojeva iz Estonije i Obale Slonovače dobijaju poruke s tekstom: "Zovi me hitno". Reč je o hakerskoj prevari, kojom se skida novac s računa ili se kradu lični podaci.
Mobilni telefoni, šporeti, frižideri, mašine za veš i sitni kućni aparati nikada nisu bili pristupačniji, ali imaju sve kraći vek. Traju, po pravilu, koliko i garancija, a popravka košta skoro koliko i novi uređaj. Sve je manje aparata koji mogu da rade po deceniju, ili dve, kao nekada.
Poštovani potrošači.
Zbog velikog broja vaših pitanja u vezi sa primenom novog Zakona o zaštiti potrošača obaveštavamo vas da će se odredbe novog Zakona primenjivati za svu robu i usluge kupljene od 21. 09. 2014. godine.
To znači da će se odredbe Zakona iz 2011 godine primenjivati na sve kupljene proizvode ili plaćene usluge do 21. 09. 2014. godine.
Izuzetak su odredbe koje se odnose na rokove za rešavanje reklamacija, odnosno sve reklamacije koje se ulažu od 21. 09. 2014. godine, rešavaju se po novim rokovima.
1. Sa početkom primene novog Zakona o zaštiti potrošača, rok za odgovor na reklamciju će biti 8 dana za razliku od starog Zakona gde je rok bio 15 dana. To praktično znači skraćenje roka za odgovor na reklamaciju. Ukoliko trgovac ne odgovori u roku, biće sankcionisan od strane Tržišne inspekcije. Tržišna inspekcje neće kao i do sada ulaziti u osnovanost prihvatanja ili pak odbijanja reklamacije od strane trgovca, već samo u poštovanje rokova. Primer: ukoliko je trgovac odbio reklamaciju potrošača zbog fizičkog oštećenja televizora ili nekog drugog aparata Tržišna inspekcija za to neće sankcionisati trgovca.
1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
2. PRAVO NA SIGURNOST |
3. PRAVO NA INFORMISANOST |
4. PRAVO NA IZBOR |
5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE |
7. PRAVO NA OBRAZOVANJE |
8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja. |