U vitrini jedne novosadske pekare, tik pored kifli i ostalih pekarskih proizvoda slobodno šetaju bubašvabe.
Naš čitalac koji nam je poslao fotografiju insekta kaže da je zgrožen onim što je video, a bubu je primetio čim je ušao u pekaru.
Riblji štapići u Danskoj imaju sedam odsto više ribe nego u Češkoj. Čokoladni namazi su masniji i pretrpaniji šećerom, u mesnim proizvodima je “pileći dodatak” umesto svinjetine, ekstra devičansko maslinovo ulje pomešano je s drugim rafiniranim masnoćama, a konzerva tune s manjim udelom ribe košta skoro dva puta više nego “originalna”.
Kućni aparati, čak i kada ih proizvode poznate svetske kompanije, sve više zadaju probleme potrošačima. Većina uređaja u današnje vreme sistemski se proizvodi sa greškom, lošijim pojedinim delovima, kako bi kupac morao da u relativno kratkom vremenu, najčešće nakon isteka garantnog roka, kupi novi uređaj. Brže se kvare, a kod mnogih i pre isteka roka ima mnogo propusta... Dešava se da motor na frižideru "ode" za sedam dana, mašina za sušenje veša varniči, programator na veš-mašini nije dobro podešen, softveri na laptopu i mobilnom telefonu ne reaguju posle samo dva meseca korišćenja...
Alkoholna pića će moći da se reklamiraju u štampi. To je ključna novina predloga Zakona o oglašavanju, koji se našao u skupštinskoj raspravi. Kada su u pitanju elektronski mediji reklame za alkoholna pića moći će da vide samo noćobdije.
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić obrazlažući predloženi zakon, rekao da je "novim rešenjem predviđeno da se alkoholna pića do 20 odsto alkohola reklamiraju u elektronskim medijima od 18 časova do šest sati ujutru".
Analiza cena namirnica u vodećim trgovinskim lancima pokazuje da se osetno razlukuju od radnje do radnje. Čak i letimičan pogled na našu listu uporednih cena pokazuje velike oscilacije, ne samo kod akcijskih, već i redovnih cenovnika. Pre kupovine potrošači treba da obilaze radnje, jer razlike u ceni istih proizvoda, iste gramature idu i do 40 odsto.
1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
2. PRAVO NA SIGURNOST |
3. PRAVO NA INFORMISANOST |
4. PRAVO NA IZBOR |
5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene. |
6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE |
7. PRAVO NA OBRAZOVANJE |
8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja. |