Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (997)

Bubašvabe šetaju po hrani u pekari u kojoj se hrane đaci

U vitrini jedne novosadske pekare, tik pored kifli i ostalih pekarskih proizvoda slobodno šetaju bubašvabe.

Naš čitalac koji nam je poslao fotografiju insekta kaže da je zgrožen onim što je video, a bubu je primetio čim je ušao u pekaru.

DOKAZANA PREVARA: Kvalitet hrane se razlikuje od toga da li je namenjena za zemlje "stare" ili "nove" EU!

Riblji štapići u Danskoj imaju sedam odsto više ribe nego u Češkoj. Čokoladni namazi su masniji i pretrpaniji šećerom, u mesnim proizvodima je “pileći dodatak” umesto svinjetine, ekstra devičansko maslinovo ulje pomešano je s drugim rafiniranim masnoćama, a konzerva tune s manjim udelom ribe košta skoro dva puta više nego “originalna”. 

Aparati rade samo dok traje garancija

Kućni aparati, čak i kada ih proizvode poznate svetske kompanije, sve više zadaju probleme potrošačima. Većina uređaja u današnje vreme sistemski se proizvodi sa greškom, lošijim pojedinim delovima, kako bi kupac morao da u relativno kratkom vremenu, najčešće nakon isteka garantnog roka, kupi novi uređaj. Brže se kvare, a kod mnogih i pre isteka roka ima mnogo propusta... Dešava se da motor na frižideru "ode" za sedam dana, mašina za sušenje veša varniči, programator na veš-mašini nije dobro podešen, softveri na laptopu i mobilnom telefonu ne reaguju posle samo dva meseca korišćenja...

"Čašica" može da se reklamira u štampi

Alkoholna pića će moći da se reklamiraju u štampi. To je ključna novina predloga Zakona o oglašavanju, koji se našao u skupštinskoj raspravi. Kada su u pitanju elektronski mediji reklame za alkoholna pića moći će da vide samo noćobdije.

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić obrazlažući predloženi zakon, rekao da je "novim rešenjem predviđeno da se alkoholna pića do 20 odsto alkohola reklamiraju u elektronskim medijima od 18 časova do šest sati ujutru".

Ista roba - 100 cena

Analiza cena namirnica u vodećim trgovinskim lancima pokazuje da se osetno razlukuju od radnje do radnje. Čak i letimičan pogled na našu listu uporednih cena pokazuje velike oscilacije, ne samo kod akcijskih, već i redovnih cenovnika. Pre kupovine potrošači treba da obilaze radnje, jer razlike u ceni istih proizvoda, iste gramature idu i do 40 odsto.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiKontrola prodaje preko interneta od strane Tržišne inspekcije Na vrh strane