Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (994)

Biljana Borzan predstavila direktivu: Nema više bofl robe za istočnu Europu

Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan u Zagrebu je predstavila novi prijedlog zakona Europske komisije kojim će se regulirati različita kvaliteta naizgled istih proizvoda u Europskoj uniji.

Hrana tri puta veći izdatak u Srbiji nego u EU

Jedan od najboljih pokazatelja koliko ekonomski zaostajemo za razvijenim zemljama Evrope jeste i to koliko novca dajemo na hranu... a u Srbiji se od ukupnog iznosa za ličnu potrošnju, 34,5 odsto troši upravo na hranu i bezalkoholna pića, dok je u EU to tek 12,2 odsto.

CEGER U RUKE: Jedan trgovinski lanac od ponedeljka naplaćuje kese!

Oni koji budu imali račun veći od 1.000 dinara dobijaće do 15. aprila besplatne pamučne cegere.

Kompanija Delez Srbija počeće sledeće nedelje da naplaćuje plastične kese u jednom od svojih prodajnih formata – prodavnicama Shop&Go.

Hristos Vaskrese!

Hristos Vaskrese!

apr 06 Objavio

Srećan i blagosloven Uskrs uz obilje radosti i veselja, svim potrošačima, kolegama i prijateljima želi,

Centar potrošača Srbije

Tačna računica: Koliko koštaju pripreme za Vaskrs i kako uštedeti

Raste broj domaćih turista tokom praznika. U nedelji pred Uskrs prodaja hrane, pića i uskršnje dekoracije porasla je za 30 odsto, a i broj potrošača je veći nego obično. U toku je uskršnji raspust, a prema podacima iz turističkih agencija broj domaćih turista koji su otputovali ili to planiraju, za 15 odsto je veći nego lane.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiRačun u blokadi, „Flaj flaj trevel” i dalje prodaje karte Na vrh strane