Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (762)

NE PALI TAJ FITILJ: Ovako su petarde sakatile decu u Srbiji

Petarde su nezaobilazna stavka svakog novogodišnjeg slavlja, a zajedno sa njima nam dolaze i brojne vesti o nesrećama, koje ponekad imaju i tragičan ishod. Zato, pre nego što se odlučite da zapalite taj fitilj, pogledajte kako su sve petarde osakatile ljude po Srbiji.

USPS: Bezdušno povećanje cena prevoza za penzionere

Udruženje sindikata penzionera Srbije (USPS) danas je najenergičnije protestovalo protiv najavljenog drastičnog poskupljenja prevoza za penzionere iako su nadležni iz Beograda i Sekretarijata za saobraćaj uveravali javnost da cena karata za gradski prevoz i od Nove godine ostaje ista.

10 NEUOBIČAJNIH ŽALBI SRPSKIH POTROŠAČA

Na šta se sve žalimo Regionalnom savetovalištu potrošača nasmejaće vas do suza! Ovo su najsmešniji primeri koji stižu pravo iz Beograda.

Novi sistem označavanja hrane startuje sa primenom

Novi sistem označavanja hrane startuje sa primenom u subotu, dana 13.12.2014. širom Evropske Unije. 

Naime, nova Uredba EU (br. 1169/2011) o pružanju informacija o hrani potrošačima, donela je novine u okviru postojećeg zakonskog okvira. Nova uredba predstavlja veliki napredak u postizanju veće transparentnosti kada je u pitanju hrana i njeni sastojci.

Od 1. januara najjeftinija karta 90 dinara?

Od 1. januara ukida se pojedinačna karta u gradskom prevozu od 73 dinara, a najjeftinija će biti vremenska i koštaće 90 dinara, saznaje Blic. List piše da u Direkciji za javni prevoz spremaju nov tarifni model po kome na prodajnim mestima BusPlusa neće više biti pojedinačne karte od 73 dinara.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiDIREKTOR JUTA: Prava putnika ostaju i kad se agencija ispiše iz registra Na vrh strane