Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (993)

Koliko nas varaju Marketi? Cene na akciji iste kao i redovne

Leskovac – U jednom leskovačkom super marketu kačkavalj se prodaje po redovnoj ceni, iako piše velikim slovima da je na akciji!

Naime, na akcijskom kartončiću piše da je redovna cena ovog kačkavalja zapravo 424,76 dinara a da na akciji košta svega 369,90. Međutim, očigledno je da je neko od radnika marketa zaboravio da skine staru cenu proizvoda koja je iznosila isto koliko i sada – na sniženju.

Pad prometa u prehrambenim radnjama

Kućni budžeti za kupovinu hrane u Srbiji sve su „tanji“. To potvrđuje i drastičan pad prometa u prehrambenim trgovinama, koji je i zvanično 10 odsto, dok trgovci ukazuju da su im kase i za trećinu praznije.

Koliko je alarmantna slika našeg standard, najbolje ilustruje podatak, da se prodavci obraduju, tek kada najstariji sugrađani dobiju svoja primanja. Tada, kako ukazuju, poraste i prodaja mesa, ulja, prerade, sokova, brašna... To je posebno primetno u dane kada na račune „legne“ drugi deo penzija.

Mesečno za hranu damo 40.000 dinara

Kada bismo živeli onako kako zvanična potrošačka korpa nalaže, svaki član prosečnog srpskog tročlanog domaćinstva dnevno bi jeo 100 grama mesa, dva grama praške šunke, tri grama kačkavalja, manje od jednog jajeta i pola čaše jogurta, nekoliko grama čokolade, meda navrh kašičice i trećinu čaše mineralne vode.

Zašto povrće više nije istog ukusa

Zbog najavljene uredbe  Evropske komisije da državama članicama ubuduće nametne obavezu da u poljoprivrednoj proizvodnji koriste isključivo standardizovana semena povrća i voća, i Hrvatska se našla u velikom problemu. Jer ovaj obavezujući propis doveo bi ih  u situaciju da zaborave na uzgajanje autohtonih vrsta za komercijalnu prodaju. Ukoliko se ova odluka u narednom periodu usvoji i Srbija bi se posle ulaska u EU našla u istoj situaciji. Dakle, voće i povrće koje smo vekovima gajili na svom tlu ubuduće bi moglo da se proizvodi samo u privatnim baštama i manjim sredinama.

Google: Ne očekujte privatnost kada šaljete mejl

Korisnici koji pristupe servisima Googlea, kao što je Gmail ne treba da očekuju da će njihove aktivnosti ostati tajne, saopštio je internet gigant u sudskom podnesku. Consumer Watchdog, organizacija za zaštitu potrošača koja je objavila ovaj dokument, opisala ga je kao “zapanjujuće priznanje”

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiSrbija uvozi sve, od igle do lokomotive Na vrh strane