Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (980)

Naša "sniženja": Prvo +100, pa -30

Trgovci pribegavaju starim oprobanim trikovima da, najpre, određenoj robi osetno podignu cene, a potom je spuste, zapravo na realnu cenu. Tako se poskupljenjima otvara put na „mala vrata“.

Tako, početkom sedmice povećaju cene svežeg mesa za 100 dinara, a za vikend najave pojeftinjenje za 30 dinara, sa primamljivim natpisom „akcija“, „veliko sniženje“. Uveren da je u vikend-kupovini uštedeo, potrošač, u stvari, plaća više. 

Na kamatu pola plate

Za kamatu na nedozvoljeni minus po tekućim računima građani godišnje plate od dve do tri milijarde dinara. U "crvenom" je, naime, više od 200.000 građana, koji duguju bankama gotovo četiri milijarde dinara. Ovaj iznos nedozvoljenog minusa je, na nivou celog bankarskog sektora, približno isti tokom cele godine. A zatezne kamatne stope za one koji padnu "ispod crte" uglavnom idu od 60 do čak 80 odsto.

Dopuna BusPlus kartica u Corner shopu isključivo gotovinom

Nakon određenog broja prijava potrošača, CEPS je uputio dopis Corner shopu u vezi sa nemogućnošću dopune BusPlus kartice  platnim karticama i čekovima. Naime, potrošači su iznenađeni odlukom Corner shopa da se dopuna BusPlus kartica vrši isključivo gotovinom.

Evo koliko loše živimo

Pored vrućina, ono od čega se naši sugrađani najčešće preznojavaju su cene prehrambenih proizvoda.

Potrošači u Srbiji iz dana u dan, hteli to ili ne, ulaze u nove kompromise, nova odricanja i sve više stresnog mozganja kako prehraniti porodicu.

Pojeftinijenje hleba od 1. avgusta - cena SAVE 46 dinara

Vekna hleba “sava” od 1. avgusta biće jeftinija za 2,5 dinara i njena maksimalna cena iznosiće 46 dinara, izjavio je predsednik Unije pekara Zoran Pralica.

“Mi smo u poslednje vreme pratili kako se kreće tržište, pratili smo i cene struje, goriva...”, kazao je Pralica, dodajući da su u vidu imali i pad cene pšenice, samim tim i brašna.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiAko krećete put Severne Makedonije, SPREMITE OVE KOVANICE: Veliki broj srpskih državljana prijavljuje problem koji ima prilikom plaćanja putarine Na vrh strane