Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (706)

EU traži veća prava za putnike

Evropska komisija predstavila je predlog novog pravilnika o pravima putnika u avio-saobraćaju. Među predloženim izmenama EK predviđa se i obavezno preusmeravanje putnika na linije konkurentskih kompanija ukoliko je rezervisani let otkazan ili pomeren na više od 12 časova.

Saopštenje za javnost povodom Svetskog dana potrošača

Povodom Svetskog dana prava potrošača koji se obeležava 15. marta, Centar potrošača Srbije (CEPS) želi još jednom da ukaže na važnost opstanka SAVETOVALIŠTA ZA POTROŠAČE kao najdostupnijeg i najefikasnijeg mehanizma zaštite potrošača u Srbiji.

Saopštenje za javnost Beograd, 14 Mart 2013

Objavljujemo početak projekta “Mobilnost: paradigma evropskog građanstva” u 8 evropskih država, koji treba da promoviše kulturu održivog transporta i prava putnika.

Uključenje evropskih građana, na prvom mestu korisnika javnog prevoza, treba da doprinese usagalašavanju njihovih potreba sa ambicioznim ciljevima koje je postavila Evropska komisija za narednih nekoliko godina, a koji se odnose na održivu mobilnost. 

Skandal s aflatoksinom na Balkanu podseća na globalnu pretnju bezbednosti hrane

“Skandal oko zagađenog mleka na Balkanu ističe globalnu pretnju bezbednosti hrane, jer su aflatoksini prirodno nastali otrovi koje stvaraju gljivice, koje zaražavaju letinu širom sveta”, piše Glas Amerike.

Centar potrošača Srbije podržava odluku Vlade Republike Srbije da se nivo alfatoksina vrati na 0,05 mikrograma po kilogramu i smatra da granicu nije trebalo ni povećavati.  

Odluka Vlade o pomeranju granice aflatoksina na 0,5 mikrograma po kilogramu, stvorila je nepoverenje pre svega kod  potrošača, a zatim i kod proizvođača i uvoznika. Potrošači ne znaju kakvo mleko piju. Da li je to sveže mleko, ili je to mleko u prahu, da li je to mleko sa domaćih farmi ili je to uvozno mleko, kao i to da li se radi o mešanju uvoznog i domaćeg mleka i koliki je procenat uvoznog mleka u odnosu na domaće mleko. Zato je hitno potrebno promeniti način deklarisanja na ambalaži, a da bi se to uradilo potrebno je ne samo znati sastav mleka već njegov put od proizvođača do police trgovaca.

Potrošači u Srbiji ne zaslužuju da budu potrošači drugog reda u odnosu na potrošače u zemljama EU, pogotovo ne da ih na takav način posmatra sopstvena Vlada.

Srećan 8. mart!

Srećan 8. mart!

mar 08 Objavio

Svim pripadnicama lepšeg pola čestitamo Dan žena, 8. mart.

Po rečima Generalnog sekretara UN Ban Ki Muna, prošla godina je obeležena kao godina povećanog nasilja nad ženama i devojčicama. Ne dozvolite da se to ponovi!!!

Strana 24 od 24

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVestiPotrošačima mora sve da bude jasno Na vrh strane