Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (992)

Da li je bojler bolje gasiti ili ga držati stalno uključenog? Kako se ZAISTA štedi struja? Iznenadiće vas odgovor.

Svi smo milion puta čuli da je bolje da bojler non-stop radi nego da se isključuje, jer se tako, navodno, štedi struja. Evo je li to tačno.

DA LI STE SPREMNI? I u Srbiji danas "Crni petak"

Većina tržnih centara u Srbiji danas će se velikim popustima pridružiti "Crnom petku", najboljem danu za šoping, koji već postoji u mnogim zemljama sveta.

Evro pada, marže skaču

Nijedna institucija nema konkretne podatke o tome kolike su razlike između prodajnih i nabavnih cena u Srbiji.

Svaki potrošač u Srbiji zna da cene rastu kad evro ojača i za izvođenje takvog zaključka nije neophodno šire znanje iz oblasti makroekonomije. Dinar je, međutim, od početka godine, zaključno sa oktobrom, u odnosu na evro ojačao za 3,5 odsto.

RIZIK PO ZDRAVLJE RADNIKA KOJI SU SVAKODNEVNO IZLOŽENI BPA IZ FISKALNIH RAČUNA

Izloženost ljudi putem transfera bisfenola A (BPA) sa fiskalnih računa, na radnom mestu i u opštoj populaciji, izučavana je u mnogim studijama, različitim pristupima i metodologijama. Iako se rezultati razlikuju u zavisnosti od primenjene metodologije, oni jasno pokazuju na izloženost putem dermalnog kontakta igra važnu ulogu u ukupnoj izloženosti ljudi na BPA, a pogotovo na radnom mestu.

"Cipiripi" sa ukusom gume

Sa rafova širom Srbije povučeno je 1.953 kilograma "cipiripi" kremova "duo", "nugat" i "čoko-vanila" svih rokova do kraja 2018. godine, jer je komad gume upao u slatki proizvod.

Kupac je gumu pronašao u pakovanju kakao krema od 400 grama, koji je proizveden 4. jula ove godine, čiji rok upotrebe ističe krajem iduće godine. Na prigovor potrošača, "Nestle-Adrijatik", u čijim se pogonima pravi ovaj krem, prijavio je problem Poljoprivrednoj inspekciji.

Registracija

E - Mail vesti

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane