Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Vesti (715)

Koliko potrošači čitaju deklaracije?

Prokuplje - Predsednica Organizacije potrošača Prokuplje, Snežana Apostolović, organizovala je tribinu povodom istraživanja na temu šta čini ishranu i o čemu vodimo računa kada kupujemo hranu.

Obiđu sniženja, pa otvore novčanike

Velike kupovine kod nas su otišle u prošlost. Naši kupci sada češće idu u prodavnicu, ali daleko manje kupuju, navode trgovci. Okreću se nabavkama u manjim prodavnicama. Naš potrošač sada uglavnom prati akcije i sniženja koje nude veliki trgovinski lanci i češće odlazi u planske nabavke.

Analiza kukuruza na aflatoksin još nije gotova

Ministarstvo poljoprivrede Srbije saopštilo je danas da su uzorci kukuruza za koji se sumnja da sadrži aflatoksin poslati u laboratoriju, ali da analiza još nije gotova.

Više para za organsku hranu

Srbija je odlučila da više stimuliše proizvođače organske od tradicionalne hrane. Podsticaji za organsku proizvodnju ove godine uvećani su za oko 40 odsto u odnosu na konvencionalnu.

Ljubičasta pogača nije za srpsku trpezu

Ljubičasti hleb, za koji stručnjaci kažu da je mnogo zdraviji, jer sadrži više antocijanina, jedinjenja koje pomaže da šećer iz hleba sporije ulazi u krv i time produžava osećaj sitosti, može već dosta dugo, kako ukazuju na novosadskom Institutu za prehrambene tehnologije, da se nađe i u našim prodavnicma - kao purpurni hleb.

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeVesti Na vrh strane