Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (98)

Javna debata o zaštiti potrošača u Knjaževcu

Centar potrošača Srbije (CEPS) u partnerstvu sa organizacijama Western Balkans Socio-Economic Center (WB–SEC) i Društvom za razvoj kreativnosti  organizovao je javnu debatu u Knjaževcu na temu zaštite potrošača.

Javna debata o zaštiti potrošača u Prijepolju

Na osovu dosadašnjeg iskustva utvrdili smo da je Prijepolje izuzeto iz sistema zaštite potrošača i da su građanima Prijepolja uobičajni mehanizmi zaštite potrošača u Srbiji skoro u potpunosti nedostupni. Zato je potrebno izgraditi kapacitete u ovom gradu i uključiti ih u sistem insitucionalne zaštite potrošača. Govornici na debati bili su predstavnici Centra potrošača Srbije (CEPS), i predstavnici organizacije Western Balkans Socio-Economic Center (WB–SEC) i Kancelarije za mlade Prijepolje koje u projektu učestvuju kao partneri.

Javna debata o zaštiti potrošača

Centar potrošača Srbije (CEPS) u partnerstvu sa organizacijama Western Balkans Socio-Economic Center (WB–SEC) i Društvom za razvoj kreativnosti  organizovao je javnu debatu u Aleksincu na temu zaštite potrošača. Zaštita potrošača u Aleksincu i okolini je potpuna nepoznanica i bilo je neophodno pokrenuti ovo pitanje, prodiskutovati sa građanima i predstaviti im značaj zaštite potrošača i mehanizme u perspektivi. 

Active Citizens Network

CEPS sa ponosom objavljuje da je od sredine februara 2013. godine postala član ACN, evropske mreže organizacija civilnog društva koja je osnovana u novembru 2001. godine, sa sedištem u Rimu. Misija ACN je da promoviše i podržava izgradnju aktivnog evropskog građanstva koja podrazumeva snagu i odgovornost građana i građanki u kreiranju politika.  

CEPS jača sektor zaštite potrošača

Centar potrošača Srbije osniva tri nove organizacije potrošača u Aleksincu, Prijepolju i Knjaževcu kroz projekat „Unapređenje ambijenta za zaštitu potrošača na jugu Srbije“ koji je finansiran od strane Fonda za otvoreno društvo.

Strana 4 od 4

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanjaPredstavnici CEPS-a u Briselu na sastanku pod nazivom „U susret izborima EU: Jačanje Evropske Unije za efikasniju zaštitu prava potrošača“ Na vrh strane