Ceps.rs - Informisanje i edukacija potrošača Srbije
noncommercial

Dešavanja (97)

Javna debata o zaštiti potrošača u Prijepolju

Na osovu dosadašnjeg iskustva utvrdili smo da je Prijepolje izuzeto iz sistema zaštite potrošača i da su građanima Prijepolja uobičajni mehanizmi zaštite potrošača u Srbiji skoro u potpunosti nedostupni. Zato je potrebno izgraditi kapacitete u ovom gradu i uključiti ih u sistem insitucionalne zaštite potrošača. Govornici na debati bili su predstavnici Centra potrošača Srbije (CEPS), i predstavnici organizacije Western Balkans Socio-Economic Center (WB–SEC) i Kancelarije za mlade Prijepolje koje u projektu učestvuju kao partneri.

Javna debata o zaštiti potrošača

Centar potrošača Srbije (CEPS) u partnerstvu sa organizacijama Western Balkans Socio-Economic Center (WB–SEC) i Društvom za razvoj kreativnosti  organizovao je javnu debatu u Aleksincu na temu zaštite potrošača. Zaštita potrošača u Aleksincu i okolini je potpuna nepoznanica i bilo je neophodno pokrenuti ovo pitanje, prodiskutovati sa građanima i predstaviti im značaj zaštite potrošača i mehanizme u perspektivi. 

Active Citizens Network

CEPS sa ponosom objavljuje da je od sredine februara 2013. godine postala član ACN, evropske mreže organizacija civilnog društva koja je osnovana u novembru 2001. godine, sa sedištem u Rimu. Misija ACN je da promoviše i podržava izgradnju aktivnog evropskog građanstva koja podrazumeva snagu i odgovornost građana i građanki u kreiranju politika.  

CEPS jača sektor zaštite potrošača

Centar potrošača Srbije osniva tri nove organizacije potrošača u Aleksincu, Prijepolju i Knjaževcu kroz projekat „Unapređenje ambijenta za zaštitu potrošača na jugu Srbije“ koji je finansiran od strane Fonda za otvoreno društvo.

„Unapređenje ambijenta za zaštitu potrošača na jugu Srbije“

Centar potrošača Srbije (CEPS) u partnerstvu sa Western Balkans Socio-Economic Center (WB–SEC) osniva tri nove organizacije potrošača u Aleksincu, Prijepolju i Knjaževcu u kroz projekat „Unapređenje ambijenta za zaštitu potrošača na jugu Srbije“ koji je finansiran od strane Fonda za otvoreno društvo Srbija.

Strana 4 od 4

Registracija

E - Mail vesti

 CEPS ANKETA

Kupili ste proizvod putem interneta. Da li možete odustati od ugovora - vratiti robu bez objašnjenja u roku od 14 dana?

Prava potrošača

1. PRAVO NA ZADOVOLJENJE OSNOVNIH POTREBA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

2. PRAVO NA SIGURNOST
Pravo na sigurnost podrazumeva zaštitu od proizvoda, proizvodnih procesa i usluga štetnih po život i zdravlje.

3. PRAVO NA INFORMISANOST
Pravo na informisanost podrazumeva raspolaganje činjenicama od značaja za pravilan izbor i zaštitu od nepoštene reklame, ili od oznaka na proizvodima koji mogu da dovedu u zabludu.

4. PRAVO NA IZBOR
Pravo na izbor podrazumeva mogućnost izbora između više proizvoda i usluga, po pristupačnim cenama i uz garantovano dobar kvalitet.

5. PRAVO DA SE ČUJE GLAS POTROŠAČA Pravo na zadovoljenje osnovnih potreba podrazumeva dostupnost najnužnijih proizvoda i usluga: hrane, odeće i obuće, stambenog prostora, zdravstvene zaštite, obrazovanja i higijene.

6. PRAVO NA OBEŠTEĆENJE
Pravo na obeštećenje podrazumeva dobijanje pravedne naknade za lažno prikazivanje svojstava proizvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajue usluge.

7. PRAVO NA OBRAZOVANJE
Pravo na obrazovanje podrazumeva sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, uz svest o odgovornostima i osnovnim pravima potrošača i načinima kako se ista mogu ostvarivati.

8. PRAVO NA ZDRAVU ŽIVOTNU SREDINU Pravo na zdravu životnu sredinu podrazumeva život i rad u okruženju koje ne predstavlja pretnju zdravlju sadašnjih i budućih pokolenja.

HomeDešavanjaSuperbrands Srbija 2017/2018. Na vrh strane